dimarts, 20 de maig del 2008

“ni sienten, ni entienden, ni padecen“

Aquest post no és meu. Es tracta de la carta al director de "El País" que el meu tiet va enviar fa un temps. Per posar-te en situació: Fa un mes aproximadament el responsable de la catedral d'Almeria va negar l'entrada al temple a un grup de persones amb síndrome de Down adduint que “ni sienten, ni entienden, ni padecen“, justificant així la negativa. Faig meva la seva indignació.

La desfachatez con la que históricamente se ha comportado esa institución llamada ‘iglesia católica’ es de todos conocida.

Son constantes en su funcionamiento las contradicciones mas escandalosas, pongamos por ejemplo su preconizada defensa de la pobreza, y de todos es sabida la opulencia y derroche con que viven sus altas jerarquías, y si no, ahí esta la denostada defensa de los débiles y oprimidos, no me digan ustedes que no estamos hartos de ver las imágenes de los jefes de la iglesia, acompañando y apoyando a los poderosos, militares, dictadores, etc.

También es de todos conocida la férrea oposición de su cúpula hacia cualquier normalización de los derechos de gays y lesbianas, y es precisamente entre sus miembros donde se producen un gran número de casos de prácticas homosexuales.

Y no hablemos de la sistemática ocultación a los niños de cualquier tema relacionado con el sexo y cada día aparece algún nuevo caso de pederastia protagonizado por sacerdotes y obispos.

Pero lo que me ha hecho sentir el mas profundo rechazo hacia esta institución y hacia la permanente hipocresía de sus dirigentes es el incidente ocurrido en la catedral de Almería en fecha reciente, en el que un presunto sacerdote impedía la entrada a un grupo de niños con síndrome de Down en la iglesia porque, según el, estos niños “ni sienten, ni entienden, ni padecen” y paralelamente, sin ningún pudor, se permiten incluir en su campaña en la que piden marcar la ‘X’ de la declaración de la renta, en la casilla de la iglesia, a una persona con síndrome de Down.

¿Cómo se puede ser tan hipócrita?.

Agradeciendo su atención, les saluda atentamente,

Manuel Prior Martínez

(Soy padre de un niño con síndrome de Down).

5 comentaris:

P ha dit...

M'has deixat flipant asimetrich amb aquest post! Això s'ha fet public en algun lloc a part de la carta aquesta. El que no m'ha quedat clar és si "el País" ha publicat la carta. Si és així, ha rebut alguna resposta?

Asimetrich ha dit...

I tant va sortir a diversos mitjans:

http://www.20minutos.es/noticia/374865/0/catedral/sindrome/down/

En quant a la carta, no sé si es va publicar, ell l'ha enviat a amics i familiars.

Eduard Muntaner Perich ha dit...

Sí, ja vaig escoltar la notícia. És realment indignant. No entenc com poden passar coses així.

Gràcies per fer difusió de la carta a la blogosfera. Les paraules del teu tiet mereixen tot el ressó.

Salut!

Goblin77 ha dit...

Ostia xaval! S'han cobert de gloria un cop més! El teu tiet ha resumit molt bé el que molts pensem. La gran farsa de l'esglèsia catòlica. Hipocresia, engany i suport als més potents i rics.

No hauria d'anar ningú a la catedral d'Almería, celebrar la misa al aire lliure i els diners de la recolecta directament als pobres.Ara que està de moda fer boicots, perquè no fan boicots cap als comportaments indignes de l'esglèsia? Encara hi ha aquella por a la inquisició o què?


Ole per el teu tiet!

noemi ha dit...

jo no vaig escoltar la noticia, és possible que fós culpa meva, però en part em sembla, que no s'ha enterat gaire gent, perquè ho he comentat aqui a la feina i ningú ho havia vist. Indignant, jo també tinc una cosina germana down com molt bé sap asimetrich, i no puc entendre per res del món un comportament d'aquest tipus, aplaudeixo la indignació del Manel (tiet asimetrich) gràcies pel carinyo que reben!